Krajowy System e-Faktur: Podstawowe Informacje
Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanowi główną platformę Ministerstwa Finansów, umożliwiającą przedsiębiorstwom przesyłanie i pobieranie zorganizowanych w formie elektronicznej faktur. W praktyce oznacza to, że każda stworzona przez firmę e-faktura zostanie przekazana za pośrednictwem KSeF do odpowiedniego adresata.
Jeśli posiadasz system Comarch ERP skorzystaj z bezpłatnego okresu wymiany danych z KSeF do 31 marca 2024 roku przy pomocy rozwiązania Comarch KSeF! Narzędzie jest wbudowane w Twój system ERP, aby komunikacja z Krajowym Systemem e-Faktur była intuicyjna i przyniosła korzyści w zarządzaniu dokumentacją w Twojej firmie.
Krajowy System e-Faktur w Comarch ERP Optima
Integracja z KSeF nie powinna generować dodatkowych zadań ani zwiększać obciążenia pracy. Mimo wprowadzenia nowego wymogu narzędzia Comarch wspierają optymalizację wewnętrznych procesów. Obsługa e-Faktur w systemie Comarch ERP jest prosta i intuicyjna.
Aktualne edycje systemów Comarch ERP zostały wyposażone w liczne funkcje ułatwiające interakcję z Krajowym Systemem e-Faktur, obejmujące aspekty takie jak uwierzytelnianie czy zarządzanie elektronicznymi fakturami.
Podmioty zobligowane do udziału w KSeF
- przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT (od 1 lipca 2024),
- przedsiębiorcy zwolnionych z podatku VAT (od 1 stycznia 2025),
- podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP (od 1 lipca 2024.